Alexandra iunie 2009

    Luna Iunie 2009…Anul scolar  s-a incheiat si Alexandra a finalizat clasa a I a cu coronita!!!!Dincolo de bucuria bunicilor si parintilor ,Alexandra e privita de noi si din punct de vedere al evolutiei privind programele de terapie aba de-a lungul acestui an .Nu facem bilant la sfarsit de an calendaristic si nici de an  scolar dar de data asta  vrem sa sa ne facem un plan pentru o mai buna integrare in anul scolar ce va urma ,dat fiind ca, desi Alexandra frecventeaza scoala speciala ,ea este totusi mult in urma celorlalti copii din clasa .Ne este oarecum teama ca invatatoarele nu se vor putea abate de la programa si nici Alexandra sa ajunga la nivelul clasei.

   Alexandra nu este inca pregatita sa scrie de mana ,sa stea in banca fara sa se ridice mai mult de 3 min (daca este lasata in lumea ei si se autostimuleaza ..poate sta mai mult pana cand se plictiseste si cauta alta autostimulare..) …sunt targhetturi prea mari in acest moment!

   Dar ,voi face acum o scurta caracterizare in limbaj comun despre ce reuseste Alexandra acum si ce inca ne apasa ,ne aduce un oftat ca nu putem sa facem mai mult…

 Asadar ,in ultimile luni a venit sesiunea ,iar Alexandra recent a luat vacanta si cum are mult timp la dispozitie si nici orele acelea putine de terapie aba nu se mai desfasoara cu aceeasi frecventa simtim ,observam ca unele achizitii  se Pierd!!! Bunicii  incearca sa o determine sa scrie ,sa spuna poezii ,sa se joace alabala …sa vorbeasca cu ea…dar cum Alexandra este un copil care constientizeza   ca are puterea sa detina controlul ..ne este usor sa ghicim cum se finalizeza in general incercarile disperate ale bunicilor.Totodata ,bunicii nu au cum sa inteleaga ,aplice principiile ,metodele de promovare ale limbajului ,regulile de N-N-P …asa ca …trist dar am observat saptamana trecuta ca :

-nu mai raspunde la nume constant,

-a devenit dependenta si are stari de protest daca incerci sa o indepartezi de la Tv cand sunt reclame ,stiri sau anumite emisiuni care sunt la anumite ore ,isi trage fotoliul ,isi ia un pai ca sa se autostimuleze si se uita fara rasuflare .

-nu mai spune fac pipi,isi da pantalonii jos desi e in alta camera

-te trage de mana in loc sa spuna hai cu mine!

-isi ia apa ,ce doreste fara sa ceara verbal

-se musca de mana ,tipa asurzitor daca o intrerupi din stereotipii sau anticipeaza ca o vei intrerupe.

-dupa 10 min imi spune,, peaca,pa ,,semn ca nu mai are chef de lectii .imi pune pantofii langa mine ,sa scape doar ca sa se reintoarca la stereotipiile ei.La masa in lectii dupa 2-3 min se ridica ,din veselie trecand brsuc la o totala nefericire.

                        Nu e grav si stim ca putem recupera ..dar e un timp in care puteam sa o invatam noi lucruri…

                                  Acum sa vorbim si despre lucrurile bune:  e bine ca in plan cognitiv nu a uitat!!

-are contact vizual  uneori mai mult de 5 sec ,precum si atunci cand se joaca sau de la distanta

-spune ,nuuu!,, la lucrurile nepreferate si in afara lectiilor.

-la imitare verbala mai avem de lucru pentru a obtine urmatoarele sunete:D ,J,R,S,T,Z!!!!!!!!!!

-Intinde mainile si arata sa te joci cu ea fripta,alabala,trece mosul pe salon …are initiativa in plan social!!!!

-a inceput sa inteleaga ..intai facem lectie..apoi te joci cu..;daca are un creion ca recompensa deja singura il pune deoparte ca stie ca trebuie sa faca lectie si tine mainile cuminti pana i-l dam.

-intelege notiunea de asteapta ,asteapta cam 5 sec ;     Răspunde la comanda “Mâinile cuminţi”

-a invatat sa asocieze , uneori si verbalizeaza ,animal cu mancarea specifica

-sa arate ce e pentru :mancat,spalat,baut

-stie sa ordoneze cifrele 1-10;stie sa ordoneze litere A-D

-recunoaste in expresiv:paine,foc,apa,cal,pi-i-ca,pai,bea,taie,pupa,schie(scrie),mamaie,mama,cata,cacaie(tataie),uca, cifrele de la 1-10 desi nu le spune f corect,

-completeaza la cantecele ultimul cuvant ;recunoaste multe cantecele si te indeamna sa i le canti;

-a renuntat la anumite fixatii !!!

-recunoaste meserii ,locuri,obiecte ,obiecte mediu,sorteaza ,face asocieri,coloreaza mai in interiorul desenului,se joaca si e mai vesela dar nu cu obiecte ci in special cu adultul,litere,silabe,potriveste cuvant la cuvant,potriveste culoarea la obiectele din mediu,recunoaste culoarea ceruta si daca stimulii sunt obiecte ,face puzzle 12 piese ,recunoaste emotii:vesela,suparata;recunoaste 2 categorii:haine,litere ;la imitare verbala avem propozitie din 2 cuvinte :subiect +verb ;taie pe linie,cerc;lipeste,scoate abtibilduri si cu ajutor lipeste de unde lipseste;uneste litere,cifre etc la fel pe fise ;identifica formele,literele,cifrele  chiar si in alt format;numara pe de rost pana la 10 ;a inceput sa numere si obiecte.

-Abilităţile  de imitaţie au consistenta

  1. Imită mişcările grosiere (gros-motorii)
  2. Imită acţiunile cu obiecte
  3. Imită mişcările fine (motricitatea fină)
  4. Imită mişcările orale(mai putin supt obrajii,umflat obrajii)
  5. imita miscarile altei persoane
  6. imita spontan

-arata cu degetul pe carte cand i se cere sa identifice obiecte,actiuni cunoscute

-raspunde cand este salutata si la plecare

  L a toate vacestea se adaoga si cele prezentate in pagina Proiect ,,zambet de copil,, ceea ce a invatat in acest ultim an.Se pare ca Alexandra poate si vrea ..dar nefiind o rutina si existand multe zile in care nu fac nici un program multe stagneaza ,altele devin inconsistente …Speram sa continuam si in  anul scolar  2009/2010 invatatoarele ,colegii sa regaseasca o fetita mult mai cooperanta ,mai dezvoltata nu fizic ci emotional ,cognitiv si verbal!!!

   Sunt multe lucruri importante de invatat ,toate la fel de importante !ne dorim sa nu mai alegem din lipsa resurselor financiare care duc la putine ore de terapie aba ,sa spunem facem si o invatam pe Alexandra asta ca e mai important decat….vrem sa o invatam tot ce se poate!cate putin din fiecare !chiar nu mai are timp!!!ironie fiind ca acum are de la 9.00 la 19.00 ,10 ore de timp liber…dar varsta de 8 ani..arata ca nu mai e acel timp necesar recuperarii partiale!!!

Reduc discursul la :

incerc /indraznesc in mod structurat si nestructurat sa ajut ,, remodelarea ,, Alexandrei!! Am nevoie de ajutor sa angajez 2 terapeuti pe care sa-i instruiesc si sa duca mai departe ceea ce deja s-a realizat! Vrem sa asiguram contract ,salariu ,formare ,mediu de lucru adecvat ,suport si tot ceea ce este nevoie pentru ca Alexandra sa isi desfasoare terapia si sa frecventeze scoala speciala nr 4 Bucuresti.

              Cu siguranta ,pentru toate acestea orice mic suport ne este de folos !!Si pe aceasta cale multumiri dnei .C.St.pentru ajutorul oferit privind anumite materiale de lucru.

 TULBURATOARE SAU NU ?!?!…..POVESTEA ALEXANDREI (  PRECUM SI A ALTOR COPII IN  CURAND),FARA SA VREAU SA FIM TRISTI PRIN ACEASTA 

                                     NU STRIG ,NU TIP ,NU DISPER ….DAR STIU CA UNDEVA/CINEVA/CUMVA   VA AUZI..CITI..AJUTA !

SPER SA FII SI TU ACELA CARE VEI CITI ACESTE RANDURI!

CU MULTUMIRI SI RESCPECT ,

CATALINA NICOLESCU (Toma)

https://asociatiainfantia.wordpress.com

http://materialeaba.wordpress.com

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: