Alexandra 2007

 

 

 

            CARACTERIZARE SUMARA ALEXANDRA –noiembrie 2007

 

Din punct de vedere al socializarii ,psihomotor,limbaj,comportament cognitiv:

-nu se joaca singura,nesupravegheata, orice obiect ,jucarie pe care il  ia se angajeaza in autostimulari,stereotipii  verbal ,visual ,tactil

-se bucura cand se observa in oglinda

-imita jocul cucu-bau

-se bucura la vederea parintilor,bunicilor persoanelor cunoscute

-nu raspunde la strigarea numelui si nu are contact visual mereu

-din date oferite de la mama nu o intereseaza copii din jurul ei in parc dar la o petrecere sta in mijlocul lor si participa la jocuri uneori ghidata

-nu imita pe cei din jur (scuturat haine,maturat, etc )

-are putine jucarii pe care sa le imbratiseze,deobicei cele cu care doarme

-exploreaza mediul inconjurator

-indeplineste ceea ce I se cere si  stie dar uneori dupa 2 ,3 comenzi

-asculta muzica dar povesti nu are rabdare sa asculte

-danseaza asa cum stie dupa muzica care-I place

-in jocuri nu asteapta mereu randul doar daca I se aminteste

-nu ii place sa se joace cu obiecte :masini,papusi, dar accepta prin imitare

-ii place sa-I faci jocuri cu 1,2,3 si gadilat ,trece mosul pe salon ,bicicleta cu picioarele ,sa-I spui/canti poezioare cu rima sau cantecele de copii ,jocuri cu mainile :ciresica,ala bala etc si desi nu repeta  dupa tine se uita la buzele tale , ii plac baloanele sa se joace cu ele ,sa puna forme in cub, potiveasca puzzle incastru ,sa faci hora ,alunelul,sa te tii te brate si  sa te invarti, sa faca tumba, imita miscaile (primele 4 )din cantecelul bata vantul frunzele,

motor: e bine ,apropiata de copii de varsta ei, inclusiv abilitatile de autoservire si daca se va insista pe invatarea de a fi cat mai independenta la masa, imbracat, incaltat ,baie ar fi fantastic ! din p.d.v al motricitatii grosiere e mai bine decat cel al motricitatii fine ,pot enumera cateva abilitati la care se descurca fara ajutor:desurubeaza ,desface dopul la sticla , da sut la minge, lipeste destul de bine hartii ,urca scarile, se invarte, sta intr-un picior ,se coordoneaza folosind cand e cazul ambele maini, morisca, semnul victorie, strange pumnii,.. construieste turnuri din lego, mananca,bea ok pedaleaza,prinde mingea cu ambele maini,…are dificultati :sa taie cu foarfeca, sa modeleze  cu plastelina, sa loveasca corect cu paleta mingea,sa coloreze in interior corect fara sa depaseasca ,sa indoaie hartia,sa copieze litere ,desene, sa faca mersul piticului, sarit ca broasca,strengarului..

-limbaj:   –sarac. imita la comanda vocale, cateva consoane,consoana+vocale,are cateva cuvinte pe care le spune deseori correct(mama,papa,pipi,caca,hai,ou,gaben,ga-mi,ga in loc de da,pa,ia,ai,,,) de regula imita in acelasi timp cu tine altfel dupa ce ai terminat de spus repeta ori ultima silaba ori prima)

-repeta dubla silaba uneori fiind nevoie sa o opresti ca repeta de mai multe ori

-cand vrea ceva sau are nevoie de ceva nu scoate nici-un sunet ci trage de maneca adultul ,se duce spre usa uneori in aceasta situatie spune hai!,pune mana peste mana ta,te ghideaza

-reproduce cateva onomatopee invatate:bee,uu,cucu,ham,ga

Cognitiv:-intelege aproape orice I se cere,daca e atenta intelege si ceea ce vorebesc doua personae langa ea,stie si recunoaste obictele din jur mai mult in context,situatie

-Asociaza obiecte,imagini similar,identice,

nu indica o imagine ceruta ,

completeaza incastru,construieste pas cu pas constructii mai dificile iar cele simple se orienteaza mai bine

-copiaza linii vertcale si cerc

-Indica parti ale corpului:nas,urechi,cap,fund,picior,burta,cot,gura,

–intelege cateva cereri:sulfa,bate din palme,fa pa ,da un pupic

Altele:

 

-imita la cerere cu usurinta,are contact visual la cerere :uita-te la mine si atunci cand ii place ce faci cu ea,interactioneaza bine daca nu cade in plictiseala,e docile daca intelege ce-I ceri,are reticenta la ce e nou dar treptat se acomodeaza si coopereaza,vine la lectii sau cand e chemata dar uneori nu din prima,sta in sarcina intre 1minsi 2 min ,e foatre vesela cand vede ca apreciezi ce face,e statica ,sta f.mult tolonita ,se angajeaza in diverse autostimulari:verbale,vizuale,,sa rupa fasii reviste,sa tacane cu pixuri,lingurite..in alte material,sa verse samponuri,..uneori linge obiecte,daca e intrerupta sau nu I se permita incepe si plange,se apasa,musca de mana,uneori tipa fara motiv (cred ca e autostim auditiva),la cerintele grele sau daca nu are dispozitia necesara te apasa cu palma peste gura,te trage de obraji ,se ridica din lectii uneori fara permisiunea ta,e ambitioasa in ceea ce vrea si se smiorcaie daca nu e ca ea

    E foarte putin motivata,cel mai mult ii place casetofonul,tv ul,ciocolata ,sucul .Lectiile cu ritm si rapid facute ,joaca vesela si scurta,fara sa fie complicate,recompensele verbale ,gadilaturi,o fac sa se simta bine sis a coopereze sis a accepte sa stea cu tine in camera cele 50 minute.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: